bra saker

Och så blev det november.
 
Sedan sist har jag provat på sushi för första gången, lunchat med en gammal klasskompis, klätt ut mig till livet och delat ut citroner, fikat med mormor, kört runt i Limhamn för att plocka upp en för full sjuttonåring klockan tre på natten, jobbat, druckit för många koppar kaffe, tittat på Downton Abbey, ätit alldeles för mycket lasagne och spelat beerpong fast med whisky. Så jag är glad att det är måndag så jag kan vila upp. 

Och här kommer en lista med lite bra grejer i vardagen:
♥ Coldplays låt "Ink". Jag kan inte få nog alltså. Hela deras album "Ghost Stories" är så fint att man blir alldeles rosig.
 
♥ Att komma ihåg gamla kärlekar och inse att det faktiskt går att komma över någon fast att man aldrig skulle kunna tro det i det ögonblick när de rycker ur hjärtat på en, stampar på det, strör lite glassplitter över det, kastar det från en bro ner i vrålande vatten och sen skjuter det med en revolver. Men det går!
 
♥ Navid Modiri. Alltså han är ett geni. Så vettig, kreativ, äkta osv osv. Allt han säger, skriver, gör - det är magi!
 
♥ Att det snart är dags att baka lussebullar och pepparkakor. Eller ja, om typ en månad.
 
♥ Kaffe. Det är en bra grej det. Fast ganska så äckligt i och för sig.
 
♥ Människor som står ut med en när man är som svårast. Som säger att man är guld för att man är så levande. Ungefär det lever jag på i trehundra år.

Kommentarer
Postat av: Malin

Kaffe, bästa! Och ja, människor som står ut med en. Som vet om ens mindre sidor och tycker om en ändå. <3

2014-11-09 @ 20:17:13
URL: http://malinbcn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0